Zasady dotyczące zwrotów
1.
Konsument, który zawarł umowę na
odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając
stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy
(Towaru), a gdy umowa dotyczy usługi – od dnia zawarcia umowy (podstawa prawna:
art. 7 ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt
niebezpieczny Dz.U. Nr 22,poz.271 ze zm.). Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W razie odstąpienia od umowy umowa
jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że
zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument
dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
dokonania przedpłaty.
2.
Prawo do odstąpienia od Umowy, o którym
mowa w ust. 1 dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a więc ma ono zastosowanie
wyłącznie do Klientów będących konsumentami.
3.
Zastrzega się, że nie wiążą Klienta
będącego konsumentem postanowienia Regulaminu, które stanowią niedozwolone
postanowienia umowne w rozumieniu k.c. (art. 385(1) – art. 385(3) K.c. lub
naruszają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące zawierania umów z
udziałem konsumentów lub, które zostały zamieszczone w rejestrze postanowień
wzorców umowy uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
4.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
a. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu,
o którym mowa w art. 7 ust. 1;
b. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego
opakowania;
c. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie
od ruchu cen na rynku finansowym;
d. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
e. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których
przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
f. dostarczania prasy;
g. usług w zakresie gier hazardowych.